EurekaStyling staat voor het ontwerpen en stylen van producten en de bijbehorende visuele marketing. De werkzaamheden omvatten:
– Het analyseren van randvoorwaarden (markt, doelgroepen, eisen/wensen, functionaliteiten, merkidentiteit)
– Het omvormen en structureren van analyses tbv ontwerp-input
– Het genereren van creatieve oplossingen (voldoen zowel technisch als socio-emotioneel aan de gestelde eisen en wensen)
– Het uitwerken van concepten tot detail-producten
– Het stylen van producten (binnen de kaders van merk-identiteiten / wensen / trends)
– Het optimaliseren en realiseren van technische haalbaarheid
– Het beoordelen (en aanpassen) van de productlevensduur en veiligheid
– En meer…
EurekaStyling streeft er naar een product te ontwerpen dat meer is dan alleen een vervuller van praktische functionaliteiten. Styling en tactische designkeuzes onderscheiden het product van de massa, zonder hiermee in conflict te raken met andere beslissende factoren. Dit alles kan zowel binnen de kaders van een opdrachtgever, als vanuit eigen visie en stijl.